Echipa din spatele The Kerbal Space Program tocmai a castigat premiul de alegere a audientei la Conferinta de Dezvoltare a Jocurilor 2014. Se pare ca acestia vor colabora cu NASA. Misiunea de redirectionare a asteroizilor (ARM) le va da jucatorilor noi parti de nava si o noua misiune, de a gasi si captura, iar manevrarea unei bucati de stanca din spatiu care ar putea fi pana la 2.500 de tone.
Ultima oara cand am auzit de dezvoltatorii Felipe Falanghe si Chad Jenkins, jocul era la versiunea .21. Noul update, ce este peste versiunea .24, a fost realizat in colaborare cu NASA si imita misiunea agentiei spatiale, de redirectionare a unui asteroid.
Noile sarcini cer jucatorilor sa identifice si sa urmareasca asteroizii din apropierea planetei Kerban. La fel ca si in astronomia reala, daca obiectuele nu sunt urmarite activ, ar putea fi pierdute. Cand sunt detectate pentru prima oara, toti jucatorii vor sti locatia si dimensiunea sa. Cu cat se observa mai mult, mai multe date ale rocilor generate procedural pot fi culese.
Unii asteroizi sunt destul de mici pentru a putea fi mutati cu o nava spatiala. Unii sunt atat de mari, incat cei mai experimentati jucatori vor fi provocati sa ii devieze de la traiectorie. Nu exista o pedeapsa pentru esec, chiar daca un asteroid este in curs de coliziune cu planeta Kerban.
Pentru a realiza sarcina de a captura si a muta asteroizii, jucatorii vor fi tratati cu parti noi de nava. Aceste parti sunt realizate pe baza modelelor NASA, prin care agentia spatiala le-a dat echipei dezvoltatorilor programului spatial, flexibilitatea de a le introduce in lumea jocului.
Aceasta echipa continua sa combine jocul cu educatia prin Kerbal Space Program si recent a vazut aceasta combinatie realizata. Recent la SXSW, un concurs Kerbal Space Program a fost tinut in parteneriat cu Intel.